Ford Mustang - Nå i Europa

May 6, 2015

 

Ford bekreftet i dag at nye Ford Mustang vil akselerere fra 0 til 100 km/t på under 5 sekunder - den raskeste akselerasjonstiden på en produksjonsmodell Ford har levert i Europa.

 

 

Selskapet opplyste også at over 2.200 kunder har bestilt en Ford Mustang siden den ikoniske muskelbilen ble tilgjengelig for Ford i Europa tidligere i år.

 

 

Ford Mustang – i salg i Europa for første gang i modellens 50-årige historie – er tilgjengelig med Fords 5.0-liters V8-motor som utvikler 418 HK og et dreiemoment på 530 Nm og den drivstoffeffektive 2.3-liters EcoBoost-motoren som gir 314 HK og 432 Nm dreiemoment.

Fastbackmodellen med 5.0-liters V8-motor og 6-trinns manuell girkasse når 100 km/t fra stående start på 4,8 sekunder – raskere enn noen annen Ford i Europa siden Ford GT ble lansert i 2005. Med EcoBoost-motoren nås 100 km/t på 5,8 sekunder.

 

- Men Mustang er ikke bare lynrask rett frem. Både kjøreegenskaper og kjørekomfort vil bli en opplevelse for europeiske sjåfører, sier Mustang-sjef Hermann Salenbauch.

Valgbare kjøremoduser Normal, Sport+, Bane eller Snø-innstillinger kan endres ved hjelp av vippebrytere i midtkonsollen og justerer elektronisk stabilitetskontroll, gassrespons, girskift (med automatgir) og styring. Valgbar elektrisk servostyring gjør det i tillegg mulig for sjåføren å velge  Normal, Komfort eller Sport for styringen.

 

 

For å hjelpe sjåføren til å få en optimal opplevelse ved kjøring på bane, kommer også Ford Mustang med Bane-innstilling som kan styres via rattet og vises i instrumentpanelet. Det inkluderer akselerometer, akselerasjonstidtaker og bremseytelse, som måler bremsetid og avstand fra en valgt hastighet. I tillegg er Launch Control tilgjengelig til Mustang GT med en 5.0-liters V8-motor med manuell girkasse. Systemet holder et turtall mellom 3000 rpm og 4500 rpm mens sjåføren holder gasspedalen helt inne. Når kløtsjen slippes, er dreiemomentet til bakhjulene kontrollert for maksimal akselerasjon.

 

De europeiske Mustang-modellene skal bygges ved Flat Rock-fabrikken utenfor Detroit i Michigan. De første bilene forventes å nå Europa og Norge i juli.

 

 

 

 

Please reload

Her er den nye kompakte SUV-en Ford Puma

Pris på nye Renault Zoe

Kan hindre en rekke ulykker mellom bil og sykkel

Åpner for salg av nye Passat

Audi SQ8 TDI: Ny sporty toppmodell i Q-familien

1/4
Please reload

motorweb.no © 2019